Requiem for a piece of meat


> Daniel Hellmann


© Nelly Rodriguez
© Nelly Rodriguez

Concept / Choreography Daniel Hellmann

By and With Braulio Bandeira, Giovanna Baviera, Géraldine Chollet, Hea Min Jung, Lena Kiepenheuer, Krassen Krastev, Florencia Menconi, Lukas Huber et Rui Stähelin

Scenic collaboration Nacho

Musical Concept Abélia Nordmann, Lukas Huber, Daniel Hellmann

Dramaturgy Johanna-Yasirra Kluhs

Scénography Theres Indermaur
Costumes Valérie Reding

Musical Preparation Abélia Nordmann

Sound Design Lukas Huber

Light Design Ursula Degen

Technical Direction Anna Lienert

Outside eye Jessica Huber

Assistance Antonia Krämer, Quentin Barthassat

Production produktionswerkstatt - Larissa Bizer

Booking Les Productions de la Seine - Florence Francisco

 

Music by John Dowland, Lukas Huber, Marin Marais, Tarquinio Merula, Gérard Pape

 

Production 3art3 Company & novantik project basel
Coproduction mit Gessnerallee Zürich, Theater Chur, Gare du Nord Basel, Théâtre Vidy-Lausanne & Nationaltheater Mannheim. 

In coopération with Tanzhaus Zürich & Théâtre Sévelin36 Lausanne
With the support of Stadt Zürich Kultur, Kanton Zürich, Fachausschuss Musik BS/BL, Pro Helvetia, Migros-Kulturprozent, Christoph Merian Stiftung, Sophie und Karl Binding Stiftung, Fondation Nestlé pour l'Art.

 

Distinguished with the June Johnson Dance Prize 2015.

In memory of Guacamole.

 

 


[FR]

Dans une collaboration orchestrée par Daniel Hellmann, des danseurs, des vocalistes, des instrumentalistes et deux cochons (qui ont participé au processus créatif) ont fait voler en éclats l'ordre établi des corps. En dansant, en piétinant et en grognant, performeurs et musiciens transforment la scène en un lieu de rencontre et de conflit. Qui est l'animal, l'homme, l'objet ? Jusqu'où pouvons-nous être libres ?

 

Corps en mouvement et amas de chair servent un langage musical qui traverse les époques, formant un requiem en sept mouvements. Le compositeur bâlois Lukas Huber mêle à ses créations sonores et à la musique spirituelle le bruit des tripes, les cris d'animaux et la musicalité des processus d'abattage. Poésie et objectivité. Un chant d'adieu à l'ordre que l'on tient pour établi.

 

Après TRAUMBOY, un solo documentaire sur le travail du sexe, le jeune chorégraphe, chanteur et performeur zurichois Daniel Hellmann poursuit sa recherche d'un art pluridisciplinaire qui rend compte du corps contemporain, corps sensible et corps social, et de ses paradoxes.

 

[EN]

Under the direction of Daniel Hellmann, a group of dancers, vocalists, instrumentalists and two pigs have gone through a joint working process that unwinds the traditional order of bodily functions and assignments. Dancing, tripping, groaning and grunting, they transform the stage into a space of interspecies encounters. Who here is animal, human, thing? How free can we be?

Mountains of meat and moving limbs interweave themselves with musical languages from several epochs to form a requiem in seven movements. A commissioned work by the young composer Lukas Huber confronts the historical material with the sound of intestines, the voices of animals and the musicality of their processing. Poetry and objectivity. A farewell to allegedly established categories. A funeral mass in the midst of life.


After TRAUMBOY, a documentary solo piece about sex work, the young choreographer, singer and performer Daniel Hellmann pursues his research of a transdisciplinary art dealing with the contemporary body, a sensitive and social body with all his contradictions and paradoxes.